Toiset kisatkin saatiin kisattua koronan säännösten mukaisesti. Tällä kertaa kalaa löytyi helpommin kuin ensimmäisessä kisassa. Kala tosin oli pientä eli lähinnä salakkaa ja pieniä särkiä mutta ei kai sen väliä mitä kalaa se on kunhan sitä vaan on. Paljon kivempi on 3,5h viettää kun kalaa tulee lähes kokoajan kuin saada kaksi kilon lahnaa ja muuten kököttää paikallaan. Mut jokainen tykkää eri asioista eri kaloista ja eri kalastustavoista. Minä tykkään että saa kalaa. On se sitten mitä vaan.
Mukana siis kulkee sekä lyhyitä että pitkiä onkia, pieniä koukkuja ja vähän isompia, matoja sekä toukkia. Että tilanteen mukaan pystyy vaihtamaan tekniikkaa jne. Siinä minulle lienee se onginnan rikkaus ja mielekkyys kun se on monipuolinen laji. Pitää pysyä tilanteen tasalla ja mennä sen ehdoilla mitä kalaa tarjolla on. Ja sen mukaan vaihdellaan sitten vehkeitäkin :)
Minun saalis riitti jälleen voittoon ja myös suurin kala löytyi minun kalapussista tällä kertaa. Eli ihan hyvä kisa minulla siis :)
Muuten ei edelleenkään ole mitään ihmeempää kerrottavaa kalastusrintamalla. Tosin olen löytänyt nyt uuden lajin mitä olen muutamia kertoja kokeillut sekä veneestä että maalta. Eli pohjaonginnan. Se on vähän niinkuin dropshot mutta se olla kököttää paikallaan ja siinä on elävä mato eikä jigiä. Mukavaa hommaa vaikka en jaksa kyllä montaa tuntia sitä harrastaa kun siinä ei tehdä oikeastaan mitään. Mieluummin aktiivista kalastusta minulle. Mutta ihan mukavaa vaihtelua se on ollut ja olen saanut monenlaisia kalojakin. Tämä kyllä pysyy varmasti jossain määrin tästedes mukana mutta ei kuitenkaan syrjäytä normaali ongintaa tai muuta virvelikalastusta. Se on sellainen "sinnepäin" molempia noita sekoitettuna ja kokeillaan aina silloin kun siltä tuntuu.